פורטל היוקרה של ישראל - prestige
 
נדל"ן יוקרה , רכבי  יוקרה , מוצרי יוקרה
לוחות קנייה / מכירה של מוצרי יוקרה
כתבות בנושאי יוקרה בישראל  , קהילות , קניון וירטואלי
 
הקלק כדי לחזור לדף הבית

ראשי

נדל"ן

עולם הרכב

עולם הגבר

עולם האשה

חוג הסילון

החיים הטובים

לבית ולגן

קהילות

 אופנת נשים

 קוסמטיקה

 נשות עסקים

 פורום עסקים והשקעות

 לוח מוצרים
> ראשי > עולם האשה > נשות עסקים > כתבה - הקפיצה הגדולה
הקפיצה הגדולה
רוית אסף
רוית אסף, מנכ"ל רשת בתי ספר למקצועות האיפור מסבירה כיצד תהפכו את העסק הקטן שלכם לגדול.

איך עושים "קפיצה עסקית" והופכים עסק זעיר לקטן, לבינוני, ובסופו של דבר - לגדול? רוית אסף, הדוגמנית בדימוס ובעלת רשת בתי ספר הגדולה ביותר בארץ לאיפור ומקצועות היופי מסבירה:

רוית אסף מחזיקה בתארי יופי נחשקים כמלכת היופי של ישראל לשנת 92' ו"מיס פוטוגניק" העולמית. במהלך עבודתה בתחום האופנה והיופי בארץ ובעולם והשתתפותה בהפקות אופנה בינלאומיות בחסות מותגים מובילים - חשפו אותה לסודות המקצוע בתחום האיפור של מיטב מאפרי תבל ואף סייעו לה ביצירת קשרים אדוקים עם קולגות מהתעשייה המקצועית שאת חלקם היא מעמידה לרשות תלמידיה.

בתחילה, מתוך שיקול אסטרטגי שיווקי החליטה אסף בתחילת דרכה לבסס את פעילותה דווקא בפריפריות על מנת ליצור תשתית נוחה בהחדרת המותג, וללמוד מרחוק את הפרמטרים התחרותיים של השחקנים הנוספים.

את הסניף הראשון והיחיד בשעתו פתחה אסף בשנת 1997 בירושלים. כשנה לאחר מכן התרחבה וכבר פתחה את הסניף השני בבאר-שבע.

אז מהו סוד ההצלחה להתרחבות העסק לשיטתה? "כל בעל עסק זעיר, קטן או בינוני שואף להפוך ביום מן הימים לבעליו של עסק גדול. זינוק במחזור המכירות בכלל וברווח הנקי בפרט, הוא משאת נפשו ופסגת שאיפותיו של כל עצמאי. אולם במבחן המציאות, על כל אחד שמצליח, יש לא-מעט שנכשלים במשימה ומסיבות שונות כמו בעיות ניהול, יכולת קבלת החלטות לקויה, טיימינג ותנאי שוק בעייתיים או סתם "עיניים גדולות" אמרה אסף.
בית ספר-רוית אסף


"לפני שעושים מהלכים להרחבת העסק צריך להחליט מה רוצים להשיג יותר: רווח או צמיחה", היא אומרת . לדבריה, מקסום רווחים חשוב יותר למי שלא רוצה או לא יכול לצמוח. "עסקים קטנים שלא ששים לצמוח כי הם שמחים בחלקם, ויש לא מעט כאלה, עלולים להירדם בשמירה. הרבה פעמים, לא לגדול פירושו לקטון.

לעומתם, מי שנחוש לצמוח, צריך לזכור שהצמיחה חשובה לא פחות מהרווח, כי צמיחה ורווח שזורים האחד בשני. במסגרת תפקידי, כבעלים ומנכ"ל החברה, אני עובדת בשיתוף ומעורבות מלאה עם צוות ההוראה הבכיר בבית הספר בכל הקשור לפיתוח והעשרת תוכניות הלימוד, קביעת השתלמויות וימי עיון, שילוב תלמידים ובוגרים בתחילת דרכם בהפקות ואירועי אופנה, עבודה לצדם של מיטב צלמי האופנה, מעורבות בתוכניות טלוויזיה של הערוצים השונים לצורך חשיפת וקידום בוגרי בית הספר. וכמובן מנהלת באופן שוטף ועקבי את הרשת".

בסניף הראשון העסיקה אסף רק 5 עובדים וגלגלה, מחזור חודשי מצחיק בהשוואה להיום. השילוב של עבודה קשה והרצון לממש את היעדים אותם הציבה לעצמה, דרבנה אותה להשיק סניף נוסף, הפעם פתחה אסף סניף בעיר אשדוד. היא העתיקה את מודל ההצלחה מבאר שבע. דווקא לאחר שחיזקה את המותג בפריפריות היא החליטה אשתקד כי זהו הזמן לקבוע נוכחות גם במרכז.

"את הקפיצה מעסק קטן לרשת זכיינית של 4 בתי ספר, כ-70 עובדים ומחזור של מעל 6 מליון שקל בשנה, עשיתי ב-7 השנים האחרונות הודות לאומץ, לתעוזה, לנחישות ולהתמדה", אומרת אסף המתעתדת להשיק בשנה הקרובה עוד 2 סניפים.
מוצרי החברה


"קל מאוד להסתנוור רק מהפן החיובי שבהרחבת העסק, אבל יש לנקוט בפעולות המסייעות לך למזער סיכונים. אין מקום להתפשרות ברמת איכות כ"א שמתפעל את העסק שלך. חשוב להקיף את עצמך באנשי מקצוע טובים. התנהלות הכספית חייבת להיות שקולה ומדודה. הכי חשוב - להיות קשוב לשטח. לשאול, לראות ולבחון ולהתעדכן בכל רגע נתון. מנהל מנותק מהשטח הוא מנהל כושל" היא אומרת ומוסיפה: "הצלחת תלמידיי היא זו שחשובה לי באופן אישי! אני עצמי עוסקת באיפור וחלק מהשיעורים בקורס נלמדים על-ידי.

מתוך ניסיוני המקצועי בעולם היופי, מעורבותי המלאה בפיתוח סדרת המוצרים המקצועיים הם אלה שתרמו להיווסדו של קו מוצרים מקצועיים העונה על צורכי אנשי המקצוע בארץ. אני מאמינה ויודעת כי תלמידינו הרבים מגיעים אלינו בזכות המוניטין כי הצוות הפדגוגי מאגד את מיטב מורי האיפור בארץ כל אחד כישרון גדול בתחומו, כי חשוב להם, ובצדק, ללמוד בבית ספר שיוביל אותם קדימה לתעשיית האיפור והיופי.

אני גאה ומאושרת לראות את שמם של בוגרי בית הספר מתנוסס בכתוביות של תוכניות טלוויזיה שונות, בהפקות אופנה נוצצות, במגזינים וקטלוגים ובתמונות עם ידוענים, כי רק אז אני באמת יודעת שהצלחתי".
סניף תל אביב


עשרת הדיברות: הטיפים של אסף להתרחבות וצמיחת עסק:

1. כתיבת תוכנית עסקית: הפיכת עסק קטן לעסק גדול היא תהליך מורכב, הדורש תכנון וחשיבה מראש. כתיבת תוכנית עסקית היא בבחינת "מסמך על", שמטרתה להתוות את הדרך ולייצר חשיבה רחבה של מכלול הפעילות העסקית הנדרשות לצמיחה. זהו הצעד הראשון והקריטי להגדלת העסק. כדי להימנע מסובייקטיביות יתר, מומלץ להיעזר באנשי מקצוע.

2. בדיקת פוטנציאל השוק: יש לבצע סקר שוק מקיף, שיסקור את כל השוק ויאפשר לך להעריך נכונה את הזירה העסקית על כל המכלול שלה ולהיערך בהתאם.

3. הגדרת מסגרת תקציב: הגדרת המשאבים הנדרשים והגדרת מסגרת תקציבית הכרחית לבחינת הכדאיות. גם תמחור השירותים וגם עלויות ההקמה צריכים להיכלל במסגרת התקציב.

4. לחשוב בגדול: צמיחה דורשת חשיבה בגדול לצד ביצוע בלתי מתפשר. יש לכוון גבוה בעת קביעת היעדים ולהעז.

5. מיקוד והצגת יתרון שיווקי תחרותי: חשוב ללמוד את המתחרים ואת השחקנים, הגדולים והקטנים, הפועלים בשוק שבו אתה מבקש לצמוח. הבידול העיקרי של רשת בתי הספר שלנו הוא דווקא היכולת שלי להביא את ההיבט המקצועי משני צדדיו – כמי שעמדה מול עדשת המצלמה וכיום כמי שעומדת מאחוריה.

6. אין צורך להמציא את הגלגל מחדש. זהו את צרכי הלקוחות ונסו לספק אותם בתבונה. לדוגמא, הביקוש למאפרים עם ידע בעיצוב תסרוקות וסטיילינג הביא את הצורך להוסיף אל התוכניות הפדגוגיות הקיימות השתלמויות וקורסי העשרה בתחום וזאת על מנת לייצור העדפה של הבוגרים שלנו בשוק.

7. הקשבה ללקוחות: הלקוח הוא המשאב החשוב ביותר של העסק. לקוחות מרוצים, הם לקוחות נאמנים, ובעתיד גם שגרירים טובים של העסק. הייה קשוב לצורכי הלקוח, הייה ערני לשינויים שחלים אצלו, למד את הפעילות שלו, וכך תוכל להתאים טוב יותר את שירותיך לצרכיו. לפני שפונים לגיוס לקוחות חדשים יש להשקיע בשימור הלקוחות הקיימים.

8. מציאת שווקים חדשים: אם העסק מכוון לנישה מסוימת בשוק, חשוב לשקול האם ניתן להרחיב את הנישה הזו באמצעות הצגת שירותים או מוצרים נוספים, שיביאו להגדלת השוק ובסיס הלקוחות. רשת בתי הספר שלנו מציע בנוסף לשירותי ההוראה קו מוצרי איפור מקצועי ממותג המזוהה עמנו.

9. יצירתיות: בעולם עמוס בסיסמאות ובמסרים צריך למצוא דרך יצירתית לבולטות ולנוכחות, גם בזירה הדיגיטלית, כולל אינטרנט, כמו רשתות חברתיות, שהינה פלטפורמה זמינה ורלוונטית לקידום העסק.

10. האצלת סמכויות ומינוי תפקידים בחברה: חשוב מאוד להיות מעורב בכל ההיבטים של העסק. עם זאת, האצלת סמכויות הינה הכרחית. בכל סניף קיים יועץ קורסים המלווה כל תלמיד בבחירת מסלול הלימודים הטוב והכדאי ביותר עבורו. ועצי הקורסים בסניפים מחויבים ליעדים הנבחנים מדיי חודש.
הדפסה >>חזרה
הוסף תגובה
1
חיפוש מהיר