פורטל היוקרה של ישראל - prestige
 
נדל"ן יוקרה , רכבי  יוקרה , מוצרי יוקרה
לוחות קנייה / מכירה של מוצרי יוקרה
כתבות בנושאי יוקרה בישראל  , קהילות , קניון וירטואלי
 
הקלק כדי לחזור לדף הבית

ראשי

נדל"ן

עולם הרכב

עולם הגבר

עולם האשה

חוג הסילון

החיים הטובים

לבית ולגן

קהילות

 בריאות

 גורמה

 אלטרנטיבי

 נופש ותיירות

 ילדים

 תרבות

 לוח מוצרים
> ראשי > החיים הטובים > תרבות > כתבה - הפלמנקו המופלא שלי
הפלמנקו המופלא שלי
צילום:Lourdes Rodriguez
אדווה ירמיהו ועדי מובדט
הריקוד של אדוה ירמיהו ועדי מובדט טיפס משיא לשיא וגם שירתו של זמר הפלמנקו יהודה 'שוקי' שויקי נראתה כבעלת כוחות דמוניים ■ כתבתנו נטלי ברוך נשבתה בקסמי הדואנדה.
מופע נהדר זה, העשוי בטוב טעם, משלב בין שלושת מרכיביו המובהקים של הפלמנקו - השירה, הריקוד והגיטרה. המופע נפתח באופן יוצא דופן. כבר במהלך כניסת הקהל לאולם ניצבים משתתפיו על הבמה ללא שום תנועה כמו רומזים לנו הצופים על הקשר הסימביוטי שבין הגיטריסט, הזמר והרקדניות.

יש משהו מאוד סימפתי בצניעות ההפקה, כשכל הפרטים המוקפדים נועדו להבליט את העיקר, את הריקוד. אין איזו תאורה צעקנית אבל המסך האחורי משנה צבעים, מבלי להתבלט ומעניק לשתי הרקדניות אדוה ירמיהו ולצידה הרקדנית מסביליה עדי מובדט, את יכולת הביטוי שלהן. הריקודים מלווים בקטעי שירה של זמר הפלמנקו יהודה 'שוקי' שויקי, ובקטעי הנגינה של הגיטריסט הבינלאומי el-Fyty ונגן הקונטרה בס עפרי יבזורי. לאורך המופע כולו אפשר להבחין בקלות במתח של המשחק שבין הריקוד לשירה, מתח שיוצר נקודות מפגש המעלות ניצוצות.
צילום: נטשה שחנס
A-Simple-vista

כדי להתחבר לריקוד צריך להתבונן, להאזין, לחוש. התנועה היציבה של הרקדניות, השירה הפנימית (יהודה שויקי) החושפת את כאבי החיים כמו גם את תאוותם ושמחתם, הגיטרה המפלרטטת (el-Fyty) לצד מנגינתו של נגן הקונטרה בס עפרי יבזורי, הופכים את מופע הריקוד A-Simple-vista לפלמנקו נהדר.

ה"דואנדה" (מונח הלקוח מן הפולקלור הספרדי) לו קרא פדריקו גרסיה לורקה "אל דואנדו" ("השדון" בספרדית) אותה מוזה אפלה ולא רציונלית שנכנסת ברקדניות הפלמנקו כשהן עולות לבמה סוחפת במופע את הקהל ומכניסה מיד לאווירה של הריקוד השורשי. אולם, ככל שמתפתח לו המופע, הצביון הבסיסי של הריקוד הספרדי ההוא הולך ונחלש, אך הוא בעצם אינו נעלם אפילו לרגע ולמעשה, הוא מתפתח לשפה מתקדמת יותר. בעוד שבריקוד הספרדי המסורתי מדובר תמיד ברקדן יחיד, שהרי במופע האמור הריקוד גם אם מבוצע כסולו של כל רקדנית הוא עדיין בבחינת דיאלוג שבין שתי הרקדניות. ריקודי הסולו שלהן קונסרבטיבים מאד בהוויתם ומציגים את איכויותיהן כמבצעות מלאות עצמה ונוכחות. אך כמתבקש את הפינאלה השתיים חותמות ביחד.

בריקוד זוגי אומנם קשה יותר לאלתר, אך יש עדיין מקום לאימפרוביזציה ונדמה שהדינמיקה בין ירמיהו למודבט בריקוד הסיום שלהן היא כה חופשית, מודרנית ונינוחה עד כי האלתור שלהן כה נטמע שאפילו התנועות והאלמנטים שאינם חלק אינטגרלי משפת הריקוד הופכים במופע הזה כה טבעיים.
צילום: נטשה שחנס
A-Simple-vista

שתי הרקדניות נפלאות, בשנותיהן הטובות. ירמיהו היא יוצרת, מורה ורקדנית פלמנקו מקצועית. היא זוכת קרן "עדי" פרס הקרן לירושלים. מובדט רקדנית פלמנקו ויוצרת המתגוררת בסביליה ומעבירה סדנאות ברחבי העולם. יחד כאמור הן שילוב מנצח.

כצפוי היה גם הדרן והרקדניות רקדו יחד בדיוק מופתי. אולם כאן דווקא חסרה לי מעט אותה פריצה של מסגרות, כשכל רקדנית מסירה את החסמים ונוגעת בשיגעון של האקסטזה האישית שלה. עם זאת, מחיאות הכפיים של שוקי שליוו את המופע כולו ואת ההדרן בפרט סייעו לשלהב את הקהל, השירה שלו, עם הרקיעות ברגליים ומחיאות הכף של הרקדניות ושלו, הביאו את הריקוד הזה לשיא חדש. אין ספק A-Simple-vista - הוא הפלמנקו המופלא שלי!!!
הדפסה >>חזרה
הוסף תגובה
1
חיפוש מהיר