כשמדובר במותגי-על, ידוע שרק חובבי אופנה מושבעים ובעלי ממון ישקיעו ממיטב כספם כדי לרכוש פריטים אקסקלוסיביים שמחירם גבוה מאוד. אך באמצע שנות התשעים, יצא מעצב העל האיטלקי, ג'ורג'יו ארמני (84), בהכרזה מפתיעה כשהודיע שהוא מרחיב את מוצרי המותגים היוקרתיים שלו אמפוריו ארמני, ארמני פריבה וג'ורג'יו ארמני ומשיק תת-מותג נוסף, לו הוא קרא "ארמני אקסצ'יינג" (
A|X-Armani-Exchange).
הקונספט ברור מאוד: פריטים המגיעים מאותו בית אופנה מפורסם ויוקרתי אך במחירים "נגישים" וזולים משמעותית מהקווים היקרים יותר של ארמני. המטרה – לאפשר לקהל הרחב להתחבר עם המותג הנוצץ ובכך למעשה, להרחיב את קהל הלקוחות שלו מסביב לעולם.
 |
רוברטה ארמני בחנות החדשה |
לפני שנתיים וחצי החליט המעצב ארמני להרחיב את קונספט המותג, כאשר רכש חזרה 50% מהשותפות על בעלותו של המותג מהענקית הבריטית "קומו הולדינגס" ומאז הרחיב את הקולקציה המונגשת - ממותג טי-שירטים בסיסי למותג אופנה הכולל ליין של שמלות, מכנסיים, חולצות, תיקים ועוד, תוך שהוא נשען על קווי העיצוב של בית האופנה המוכר, על כוח הקנייה (לבדים למשל) ועל מפעלי המותג הממוקמים בסין.
בישראל, מי שאחראית על חנויות המותג "ארמאני אקסצ'יינג" היא קבוצת אירני קורפ בבעלות משפחת אירני, מבעלי "פקטורי 54", "מייקל קורס", "פול אנד שארק", "אוריג'ינלס" ו"דיזל", שכבר
השיקו את חנות הדגל של המותג המדובר ב-2016 בקניון רמת אביב, וכעת ממשיכים להתרחב עת הפתיחה של החנות החדשה ב-
TLV-Fashion-Mall - קניון האופנה של גינדי ברחוב החשמונאים המתפתח במרכז תל אביב.
 |
מאיה ורטהיימר, שלומית מלכה ורוברטה ארמני |
לאירוע ההשקה החגיגי אותו אירחה לא פחות מאחייניתו של ג'ורג'יו ארמני וסגנית נשיא קבוצת ארמני העולמית, הגברת רוברטה ארמני, הגיעו לא מעט אנשי מפתח מעולם העסקים, האופנה והבידור המקומי: מנור גינדי, הדוגמן והשחקן, מייקל לואיס וזוגתו, קורין גדעון, נועם פרוסט, מאיה ורטהיימר, עומר דרור, ארבל קינן, יערה בנבנשתי, סנדרה רינגלר, בני הזוג יעל גולדמן ואורי פפר, והדוגמנית והנשואה הטרייה, שלומית מלכה, המשמשת כידוע גם כפנים הבינלאומיות של המותג, כשהיא מפרסמת את הבגדים, המשקפיים ושאר פריטי האופנה של המותג ועל כן היא גם הנחתה את האירוע האמור.
 |
קמפיין המותג לקיץ 2017 |
החנות המשתרעת על שטח של 200 מ"ר, מעוצבת בדיוק באותו הסגנון של יתר חנויות המותג ברחבי הגלובוס, הסטייל נקי ומוקפד ועם זאת אורבני וקליל והבגדים בהתאמה: אופנת המבוססת על הרחוב האיטלקי עם שיק יום-יומי, נינוח, המציע גזרות ספורט-אלגנטיות מעבר לפריטי ערב יוקרתיים המזוהים עם הקווים הבולטים של ארמני. הקולקציות עצמן מתחלפות אך הפריטים מבטיחים להישאר על-זמניים בהתאם לרוח מותג הבית.
* הכותבת הייתה אורחת ארמני אקסצ'יינג