פורטל היוקרה של ישראל - prestige
 
נדל"ן יוקרה , רכבי  יוקרה , מוצרי יוקרה
לוחות קנייה / מכירה של מוצרי יוקרה
כתבות בנושאי יוקרה בישראל  , קהילות , קניון וירטואלי
 
הקלק כדי לחזור לדף הבית

ראשי

נדל"ן

עולם הרכב

עולם הגבר

עולם האשה

חוג הסילון

החיים הטובים

לבית ולגן

קהילות

 עסקים

 צעצועים לגבר

 אופנת גברים

 פורום עולם הגבר

 פורום עסקים והשקעות

 לוח מוצרים
פרארי קנירפס knirps קרטייה Cartier
> ראשי > עולם הגבר > עסקים > כתבה - האם יש קשר בין כלכלה
האם יש קשר בין כלכלה לניהול השקעות? כתבה שנייה בסדרה
דולרים..
כסף..
ומה יכול לעשות משקיע שרוצה בכל זאת להרוויח?
ב. כישלונם של האנליסטים

בשלב זה חושב לו הקורא הנבוך, ניחא שמתן ערך למנייה אינו פשוט ואינו נחלת הכלל, אבל איך ייתכן שהאנליסטים בעלי התארים שכל ימיהם עוברים עליהם בניתוח של חברות, אינם מסוגלים לספק ערך אמיתי למנייה? והאם הדבר עולה בקנה אחד עם העובדה שממשיכים לשכור את שירותיהם ולשלם להם את הסכומים הגבוהים הללו?

התשובה כוללת תובנות במספר רבדים.
מי שרוצה להבין את כמות המשתנים הקובעת את מחיר המניה, ייזכר באפקט כנפי הפרפר. אנו נמצאים בעולם שכמות האירועים הרלבנטיים המשפיעה על כל תוצאה הינה גדולה מאוד, אם כי מרביתם הינם בעלי השפעה שולית. אפקט כנפי הפרפר בא לטעון כי לעיתים גורם שולי ומרוחק, עשוי להשפיע על האירוע המסוים שאותו אנו מנסים להבין. אולם, האנליסטים, גם אם יעמידו לרשותם את המחשבים המשוכללים ביותר בעולם, לא יכולים לקחת בחשבון אפילו פרומיל מהאפקטים המצטברים ולכן הם מנסים להתמקד באירועים הרלבנטיים הקרובים, כגון, רווחי החברה, מוצריה המתחרים העיקריים ונתונים מאקרו כלכליים. הם מנסים לנבא את ההתפתחות במחירי החברה בעזרת קבוצה קטנה של משתנים, אך ניסיונם העגום מלמד אותם, כי למרות הבנה לא רעה לגבי התנהלות הרווח בחברה בחודשים הקרובים או הבנה טובה של מגמות הכלכלה, הצלחתם בניבוי שערי מניות אינה אלא מקרית, כאשר רק חלקם יכול להתגאות בסטטיסטיקה חיובית, למשל, 55% הצלחות מול 45% כישלונות בניבוי כיוונם של שערי המניות ואלה המוכשרים ביותר, אם לא בעלי המזל. כמובן גם הם לא מצליחים לנחש את השערים המדויקים, אלא במקרה הטוב, מצליחים לנחש מגמות. די אם נביט מידי שנה בתחזיות של האנליסטים המובילים בוול סטריט לגבי המדדים הכלליים כמו לגבי מדד ה- S&P500 ולראות עד כמה הם נוהגים לטעות באופן קבוע ואחר כך להמשיך ולתהות, מה גורם להמשיך להעסיק אותם ולשלם להם משכורות בנות 7 ספרות, בדולרים.


האנליסטים, לכאורה, אמורים לנצל את התנודות הלא רציונאליות שכן הם אמורים לזהות את "הערך האמיתי" החבוי בנכס בניגוד למחירו המוצהר ובכך לייצר למשקיע הקונה את שירותיהם, רווחים. כלומר, כל אימת שהם מזהים מניה המתומחרת מתחת לערכה עליהם להתריע על כך ולהיפך, מניות המתומחרות למעלה מערכן צריכות לקבל אזהרת מחיר. בפועל, האנליסטים מעדיפים להיות צודקים בטווח הקצר מאשר בטווח הארוך והמלצותיהם לא כוללות רק עובדות ממשיות, אלא גם תחושות לגבי מכלול של גורמים אותם לא הצליחו לכמת. הסיבה לנניסיון לנבא מגמות קצרות טווח בניגוד לאמונות הבסיסיות שלהם עצמן הם העדיפות של הטווח הקצר, שכן כפי שהבחין ג'ון מיינארד קיינס, בטווח הרחוק כולנו מתים ואולם אם יורשה לי להוסיף על אמרתו, בטווח הקצר מחלקים את הבונוסים. ולכן, זו הסיבה שהאנליסטים אינם זוכים להצלחה של וורן באפט ומיעוט דומיו, שכן הם אינם יכולים להרשות לעצמם להיות צודקים רק בטווח הרחוק, הם צריכים לנסות ולנבא את הכותרת הכלכלית של מחר בבוקר, על מנת לשלם את החשבונות על הדירות ומכוניות הפאר שנקנו בתשלומים ומשימה זו של נבואות לטווח קצר הם חולקים בהצלחה דומה עם האסטרולוגים והקוראים בקפה, אך כמו גם אלה, הם אינם חדלים מלנסות. האם העובדה שהאסטרולוגים אינן צודקים בתחזיותיהם יותר מאשר כל ניחוש מקרי, הפחיתה את מספר טורי האסטרולוגיה בעיתונים או באתרי האינטרנט. התשובה כמובן שלילית.

בשל הצורך מחד לספק את המידע של מחר ומאידך אי היכולת לעשות זאת בגלל ריבוי המשתנים, האנליזה אינה יכולה להיות מדע, שכן המדע דורש אורך רוח ומחקר שיטתי. הצורך לספק כותרות במהירות הופך את האנליזה המודרנית לתחום הדומה יותר לפובליציסטיקה עיתונאית או שירה. האנליסטים משתמשים בכלים מתמטיים ופיננסיים, אולם מערבים אותם בתחושות בטן, אהבות, שנאות, מושפעים מהיסטוריה אישית של כישלונות וטעויות מקריות, כל אלה משמשים בערבוביה בעבודת האנליסט. עובדה היא כי מניות רבות מקבלות מחירים שונים על ידי אנליסטים שונים וכי לאחר קרות אירוע מסויים בחברה אנו מקבלים התאמות חריפות בשערים, תמיד כמעט בדיעבד. אילו האנליזה היתה אכן מקצוע מדעי, היינו מקבלים תחזיות טובות יותר והומוגניות יותר. העובדה היא שהאנליזה דומה יותר לציור, ספק מודרני ספק אימפרסיוניסטי. ציירים שונים יציירו את אותו נוף בדרכים שונות וספק אם מי שביקר באותו נוף, יוכל לזהותו מהציור. באופן טבעי כאשר השוק עולה והתחזיות של האנליסטים "מצליחות" על בסיס העיקרון שכאשר יש שמש בחוץ, כולם מתחממים לאורה, הרי כאשר השווקים יורדים והאנליסטים מתחילים לטעות (עד שהם מפנימים את הירידות ושוב מתאימים את תחזיותיהם, בלי קשר לאיכות החברות המסוקרות) ואז הם מפוטרים בהמוניהם.

חלקה השלישי והאחרון של הכתבה יעלה בשבוע הבא..

כותב המאמר הנו<
הדפסה >>חזרה
הוסף תגובה
1
חיפוש מהיר